• 22PAź
    Czy aktywna mama powinna wykonywać trening ze sztangą ?

    Czy aktywna mama powinna wykonywać trening ze sztangą ?

    Aby odpowiedzieć na to pytanie musimy zastanowić się jaki cel ma młoda mama, która rozpoczyna aktywność fizyczną. Pewnie wielu z Was zaskoczymy ale w 90% celem jest po prostu wyjście z domu.

    Oczywiście jeśli ten cel zostaje zaspokojony zaczynają pojawiać się kolejne jak np. pozbycie się bólów kręgosłupa. W tym momencie musimy pójść głębiej i zastanowić się dlaczego młodą mamę boli kręgosłup. Oczywiście boli dlatego, że dziecko waży (jest to najsłodszy ciężar na świecie, ale nadal ciężar). 11 miesięczny bobas ma wagę ok 10kg. Pomyślmy ze to 10 kg trzeba podnieść kilkadziesiąt razy dziennie w nie zawsze odpowiedniej pozycji (w niektórych sytuacjach jest to po prostu niemożliwe np. wsadzanie do samochodu lub wyciąganie z głębokiego łóżeczka).

    Aby młoda mama mogła bez bólu korzystać z uroków macierzyństwa musi się do aktywności z nim związanej odpowiednio przygotować właśnie na sali treningowej. Czy wystarczą do tego ćwiczenia z własnym obciążeniem i trening mobilności? Na początku oczywiście jest to niezbędne, ale kolejnym etapem musi być wprowadzenie dodatkowych obciążeń.

    Wiemy, że masz dość spamu na swojej skrzynce. Wiemy też, że możemy dać Ci więcej niż myślisz. Cieszymy się, że interesujesz się aktywnością fizyczna i zdrowym stylem życia . Zapisz się na nasz newsletter, a obiecujemy Ci, że będziemy Cię motywować i podsyłać inspiracje. Aby TWOJE życie było coraz bardziej ACTIVE !

    NEWSLETTER

Odpowiedz

Cancel reply