W dzisiejszym artykule poruszę ważną kwestię dotycząca ZDROWEGO ODŻYWIANIA, która w znacznym stopniu przyczynia się do naszego SAMOPOCZUCIA i jest również kluczowa pod kątem SPALANIA TKANKI TŁUSZCZOWEJ, jak i BUDOWY MIĘŚNI…

ŚNIADANIE – dlaczego jest takie ważne i jakie jest najlepsze ? Czytając dalej znajdziesz odpowiedź na to pytanie.

1. Odpowiednie śniadanie dostarczy energii naszemu organizmowi, by dobrze zacząć poranek. W nocy nasz organizm korzysta z zapasów glikogenu, który jest podstawowym źródłem energetycznym dla mięśni i mózgu. Rano jego zapasy są mocno „uszczuplone”, dlatego powinniśmy jak najszybciej dostarczyć zdrowe pożywienie, które go odbuduje. Dzięki temu będziesz mieć więcej siły w ciągu dnia.

2. O śniadanie obowiązkowo powinny zadbać osoby dbające o fit sylwetkę. W spalaniu tkanki tłuszczowej kluczowa jest regularność posiłków, które powinny być zjadane co ok. 2,5 – 3 h. Dzięki temu organizm nie będzie odkładał tłuszczu na zapas.

3. Nie jedząc śniadania częściej sięga się po niezdrowe, szybkie przekąski, by zapobiec łaknieniu oraz jest duże prawdopodobieństwo „nadrobienia” niezjedzonych rano kalorii wieczorem, co spowoduje przybraniem dodatkowych kilogramów.

4.Osoby, które chcą skutecznie budować mięśnie szczególnie powinny zadbać o dobre, pożywne śniadanie. Tutaj podobnie jak w przypadku redukcji tkanki tłuszczowej kluczowa jest regularność posiłków, ale również dostarczenie odpowiedniej ilości białka do odbudowy i regeneracji mięśni. Nikt z nas nie chce by nasze mięśnie dopadł katabolizm…

No dobrze, zostało jeszcze jedno – CO JEŚĆ NA ŚNIADANIE?

Moim zdaniem najlepiej sprawdzi się śniadanie BIAŁKOWO-TŁUSZCZOWE. Jajecznica z odrobiną boczku i pomidorkiem, czy makrela z sałatką jest dużo bardziej sycąca niż popularna węglowodanowa owsianka z mlekiem. Ponadto chcąc spalać tkankę tłuszczową powinniśmy wykorzystać poranny wysoki poziom hormonu wzrostu i kortyzolu oraz niski poziom insuliny. Śniadanie Białkowo – tłuszczowe nam to zagwarantuje!

Takie śniadanie będzie idealne dla osób mających problem ze zwolnionym metabolizmem i wysokim poziomem cukru, ponieważ białka i tłuszcze nie spowodują skoków cukru, a tym samy zmniejszy się uczucie znużenia i zmęczenia w ciągu dnia. Posiłki węglowodanowe dobrze sprawdzą się w drugiej części dnia oraz około treningowo. Wówczas cukry od razu zostaną lepiej wykorzystane jako źródło energii dla pracujących mięśni.

OK wiesz już chyba wszystko – teraz tylko musisz zadbać by śniadanie stało się zdrowym nawykiem, dzięki któremu każdy dzień będzie aktywny i wspaniały.

Pozdrawia, trener Daniel