• 22LUT
    Jak przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej?

    Jak przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej?

    W trosce o Wasze zdrowie i zadawane pytania na temat zdrowego żywienia postanowiliśmy regularnie udostępniać porady i ciekawostki na temat właściwego odżywiania, które co miesiąc będziecie mogli wdrażać w życie.

    Od dawna wiadomo, że dbałość o zdrowe odżywianie jest ważne dla prawidłowego rozwoju i utrzymania dobrego stanu zdrowia. Pozwala uniknąć wielu chorób, które rozwijają się niekiedy wiele lat. Jest to skutek spożywania nadmiernej lub zbyt małej ilości określonych składników pokarmowych.

    Jutro rano wypróbuj śniadanie białkowo- tłuszczowe!
    Poziom cukru we krwi po śniadaniu białkowo-tłuszczowym rośnie wolniej i tym samym spada wolniej, co może pomóc w kontroli apetytu i zmniejszyć napady głodu występujące w dalszej części dnia dzięki śniadaniom białkowo-tłuszczowym możliwe jest bardziej efektywne spalanie tkanki tłuszczowej na diecie redukcyjnej ze względu na jedną z wielu właściwości kortyzolu (tak, to ten hormon od stresu). Kortyzol powoduje nasilenie lipolizy, czyli (w maksymalnym uproszczeniu) rozpadu trójglicerydów z tkanki tłuszczowej do wolnych kwasów tłuszczowych, która to właściwość ma szansę się ujawnić wtedy, gdy nie towarzyszy jej wysoki poziom insuliny (hormonu o przeciwstawnym działaniu).

    Śniadania białkowo-tłuszczowe nie powodują wysokiego skoku insuliny, a poranny kortyzol (co wynika z fizjologicznego cyklu dobowego wydzielania tego hormonu) jest wysoki. Właśnie dlatego jedzenie śniadań białkowo-tłuszczowych wydaje się korzystne dla osób mających problem ze spalaniem tkanki tłuszczowej.

    Podsyłamy przepis na Fritate z patelni:

    -4 jajka

    -5 łyżek kefiru lub mleka

    -20g startego sera żółtego

    -cebula

    -papryka

    -boczek/kiełbasa/salami

    – pomidory koktajlowe

    -szczypiorek

    -olej kokosowy

    -sól i pieprz
    1. Jajko z kefirem/mlekiem roztrzepujemy, dodajemy połowę sera, pieprz i sól.

    2. Cebule, boczek , paprykę smażymy na oleju, dodajemy szczypiorek i pomidory.

    3. Zalewamy wszystko masą jajeczna i smażymy z dwóch stron. Na koniec posypujemy drugą połowę startego sera.

    Bibliografia:

    1. ‪Song, W., Chun, O., Obayashi, S., Cho, S., Chung, C. Is Consumption of Breakfast Associated with Body Mass Index in U.S. Adults? Journal of the American Dietetic Association. 2005. 105(9), 1373-1382.‬
    2. ‪Ma, Y., Bertone, E., Stanek, E. Reed, G., Herbert, J., Cohen, N. Association Between Eating Patterns and Obesity in a Free-living U.S. Adult Population. American Journal of Epidemiology. 2003. 158, 85-92.‬
      ‪Videaon, T., Manning, C. Influences on Adolescent Eating Patterns: The Importance of Family Meals.Journal of Adolescent Health. 2003. 32, 365-373.‬

    gabriela

Odpowiedz

Cancel reply