• 29STY

    Jesteś mamą? Pomyśl czasem o sobie :)!

    RUCH TO ZDROWIE!?

    Znasz to hasło? Tak często je czytamy, słyszymy i powtarzamy. Ale to niestety nie wystarczy. Oczywiście, zgadzam się w 100% z tym powiedzeniem, natomiast, żeby miało ono swoje przełożenie w życiu to trzeba tej aktywności „zażyć”.
    Dobrze wiemy, że zdrowie jest tylko jedno i nie da się go kupić więc zadbajmy o nie póki nie jest na to za późno.

    NIE MASZ CZASU NA TRENING?

    Twierdzisz, że nie masz czasu na trening bo poświęcasz go na opiekę nad dzieckiem, pracę i inne obowiązki? Spróbuj połączyć te dwie czynności w jedną! Potraktuj to jako zabawę ze swoją pociechą, wykonując przysiady z dzieckiem trzymanym na rękach, czy też brzuszki trzymając dziecko nad sobą.
    Takim sposobem Ty wykonasz fajny trening a dziecko doświadczy nowych zabaw z Tobą!
    Reguralny trening pomoże Ci również w lepszej organizacji czasu. W ten sposób jesteś w stanie jeszcze efektywniej planować swój czas i przebieg dnia, co przeniesie się również na opiekę nad swoją pociechą.

    DAWAJ DOBRY PRZYKŁAD!

    Dbając o swoje zdrowie i swój wygląd, dajesz świetny przykład swojemu dziecku. Pokaż mu, że ruch i aktywność to sama przyjemność a jej efekty mogą być zaskakujące!
    Dobrze wiemy, że dzieci naśladują zachowania swoich rodziców, bo to z nimi przebywają najczęściej. Wplatanie ćwiczeń i aktywności fizycznej zalecane jest już od najmłodszych lat, ponieważ wpływa to pozytywnie na rozwój, który jest kluczowy w młodym wieku.
    Młody wiek to tzw. „złoty okres motoryczności”. Co to znaczy? To znaczy, że organizm dziecka jest najbardziej podatny na bodźce rozwijające jego wytrzymałość, siłę i sprawność fizyczną.
    MNIEJ STRESU, A WIĘCEJ ENERGII!
    Wiesz, że aktywność fizyczna potrafi wpłynąć ma poziom twojego stresu? Pomaga ona się wyciszyć, zrelaksować a do tego wyrzut endorfin spowoduje, że poczujesz przypływ energii i więcej chęci do działania!

    WZMOCNIJ SIĘ!

    Opieka nad dzieckiem, to bardzo duży wysiłek. Zdażało Ci się kiedyś odczuć ból w plecach czy kolanach podczas zabierania dziecka na ręce? Dobrze zoorganizowany trening zdrowotny pomoże wzmocnić Twoje ciało, mięśnie i stawy po to, żeby uniknąć bólów, urazów czy kontuzji, na które codziennie jesteśmy narażeni.
    ZRÓB COŚ DLA SIEBIE!
    Znajdź teraz trochę czasu dla siebie. Aktywność fizyczna pomoże Ci wymodelować swoją sylwetkę, poprawić jej propocję, ujędrnić ciało oraz ukrwić naczynia, narządy i skórę. Wzmocni twoje ciało i poprawi kondycję.
    Sprawi to, że poczujesz się lepiej, zyskasz więcej zapału a efekty będą motywować Cię do dalszej pracy nad sobą!

    Bibliografia :
    1.https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/rehab.2016.30.issue-4/rehab-2015-0052/rehab-2015-0052.pdf
    2. http://www.phie.pl/pdf/phe-2013/phe-2013-3-484.pdf
    3.http://www.sosw.torun.pl/start_pliki/publikacje_pliki/Pozytywny%20wplyw%20aktywnosci%20fizycznej.pdf

    FABIAN CIAPA

    2018-01-11_LP8_2183 1

Odpowiedz

Cancel reply