Suplementy w dzisiejszych czasach to dość powszechny temat. Większość osób regularnie stosuje bądź co najmniej raz w swoim życiu stosowała różnego rodzaju suplementy diety.

Jeśli jesteś w tej grupie to informacje w tym poście będą dla Ciebie bardzo interesujące i pomocne.

 

  1. Suplementy diety mogą zastąpić leki – MIT.

 

Suplement diety z definicji to środek spożywczy, który ma na celu uzupełnienie codziennej diety. Najważniejszą różnicą między suplementem, a lekiem jest zastosowanie tych środków. Nie powinno się zatem stosować suplementów jako środków zastępczych w stosunku do konwencjonalnego leczenia. Stanowią one jedynie uzupełnienie witamin, minerałów bądź składników odżywczych w diecie.

 

  1. Suplementy diety nie są potrzebne, gdy stosuję racjonalną dietę – MIT.

 

Niestety, ale nawet podczas stosowania racjonalnej diety, regularności posiłków i dużej podaży warzyw i owoców nie jesteśmy w stanie dostarczyć odpowiedniej ilości niektórych witamin czy innych wartościowych substancji odżywczych. Najprostszym przykładem jest  witamina D3, której niedobory w okresie jesienno – zimowym notuje ok. 90 % Polaków. Wynika to z braku słońca w tym okresie, ponadto większość z nas pracuje w budynkach, wiec korzystanie z promieni słonecznych jest w tym przypadku mocno ograniczone. 

 

  1. Kobiety w ciąży potrzebują suplementy diety – FAKT.

 

Ciąża u kobiet to szczególny czas, w którym zwiększa się zapotrzebowanie organizmu na witaminy i minerały. Szczególną rolę odgrywa tutaj kwas foliowy (witamina B9), który chroni płód przed wieloma chorobami i zapobiega wrodzonym wadom ośrodkowego układu nerwowego u narodzonych dzieci. Oprócz tego kobiety w ciąży powinny również zadbać o odpowiednią ilość dostarczanej witaminy D, żelaza oraz kwasów Omega 3.

 

  1. Kreatyna to najskuteczniejszy, legalny suplement na wzrost siły i masy mięśniowej – FAKT.

 

Zgadza się. Osoby, których celem jest wzrost szybkości, siły oraz masy mięśniowej powinny zwrócić szczególną uwagę na suplementację kreatyną. Ten suplement jest najbardziej przebadanym, najskuteczniejszym i w 100 % bezpiecznym środkiem pomagającym budować mięśnie. Dodatkowo 100 % badań jest zgodnych, że suplementacja kreatyną poprawia wyniki sportowców zwłaszcza w sportach szybkościowo – siłowych takich jak biegi sprinterskie, podnoszenie ciężarów czy kulturystyka.

 

Mam nadzieję, że post okazał się dla Ciebie pomocny. Jeśli zastanawiasz się jaki suplement diety sprawdzi się dla Ciebie najlepiej, zapraszamy do Active Academy, gdzie trener Daniel chętnie doradzi w tej kwestii. 

 

DOŁĄCZ DO NAS